Zviedrijas kravas automašīnu ražotāja pirmā ceturkšņa peļņa strauji samazinājās, jo tā pārdošanas apjomi samazinājās visos reģionos un gandrīz visos segmentos, jo joprojām ir pieaugusi nenoteiktība par tarifiem un to ietekmi uz globālo tirdzniecību.
Volvo grupa trešdien paziņoja, ka tās tīrā peļņa 2025. gada pirmajos trīs mēnešos ir samazinājusies līdz 9,89 miljardiem Zviedrijas kronu (910 miljoniem eiro), salīdzinot ar nedaudz vairāk nekā 14 miljardiem Zviedrijas kronu (1,29 miljardiem eiro) iepriekšējā gadā.
Kritumu noteica grupas neto apgrozījuma kritums par 7%, sasniedzot 121,8 miljardus Zviedrijas kronu (11,15 miljardus eiro) tajā pašā periodā.
Volvo Group, kas ražo kravas automašīnas, autobusus, celtniecības aprīkojumu un dzinējus, ziņoja, ka tās transportlīdzekļu pārdošanas apjomi samazinājušies par 9%, bet pakalpojumu pārdošanas apjomi samazinājās par 1%. Tikmēr darbības peļņa bija 10,9%. Uzņēmuma peļņa uz vienu akciju bija SEK 4,86 (44 eiro centi).
Kravas automašīnu piegādes samazinājās par 12%, lai gan pasūtījumu skaits pieauga par 13%. To lielā mērā noteica pieprasījums Eiropā. Volvo grupa saskata pozitīvas tendences šajā tirgū, kur Volvo Trucks kopējā lieljaudas kravas automašīnu tirgus daļa sasniedza visu laiku augstāko līmeni – vairāk nekā 20%.
Arī Eiropas pasūtījumu skaits pieauga par 25%, lai gan kopējais piegādes apjoms samazinājās par 18%.
Uzņēmums sagaida, ka Eiropas pasūtījumi pieaugs pēc tam, kad nesen paziņotie palielinātie aizsardzības izdevumi palielinās pieprasījumu no bruņotajiem spēkiem.
Volvo Group arī norādīja, ka Ziemeļamerikā tirgus bija zemāks salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, jo nesenā neskaidrība saistībā ar tirdzniecības tarifiem un jauni emisiju tiesību akti ir likuši ASV klientiem pieņemt nogaidošu pieeju.
“Strauji mainīgajā ģeopolitiskajā vidē ir pāragri novērtēt visas noteikto tarifu sekas,” sacīja Volvo grupas prezidents un izpilddirektors Martins Lundsteds. Viņš piebilda: “Mēs aktīvi sadarbojamies ar mūsu reģionālajām vērtību ķēdēm, lai pielāgotu plūsmas, ražošanas jaudu un komerciālos nosacījumus, lai mazinātu tarifu ietekmi un to turpmāko ietekmi uz pieprasījumu.”